Výdaje

29. února 2016 v 7:45 | Ágnes |  Únor 2016
Nečekané výdaje přichází většinou v nejnevhodnější okamžik. Zejména v době, kdy člověk většinou není zrovna při penězích, případně když šetří, což je momentálně případ můj a mého syna. On spoří jednoznačně na lego. Mě se prozatím nikdy nepodařilo na nějakou konkrétní věc našetřit, takže spořím spíš tak nějak ze zvyku či pro radost.

Mohla jsem ovšem ušetřit víc, kdybych netrvala na opravě myčky, jejíž závadu odstranil můj muž provizorně běžným párátkem, které přidržovalo polámané tlačítko on/off ve správné poloze.

Kontaktovaný opravář se zdál být odborníkem na slovo vzatým, neboť po pouhém telefonickém popsání závady prohlásil, že objedná potřebný náhradní díl a ozve se.

Komunikace s klienty nejspíš nebude jeho silnou stránkou, neboť se již celý měsíc neozval.

Volal až dnes ráno. Radostně mi oznámil, že požadovaný náhradní díl již dorazil, a že je tedy třeba domluvit termín opravy. Vše začalo vypadat opět nadějně. Po zadání naší adresy mi však naznačil, že to bude problém, neboť jsme mimoměstští a on nemá auto.

Jeho silnou stránkou tedy nebude ani doprava. Mám podezření, že se nejedná o opravdového opraváře. Bude to spíš nějaký takový opraváříček.

Opraváříček dorazil odpoledne. Momentálně stojí za dveřmi a telefonuje mi, že už je zde.

Ani klepání tedy není jeho předností. No, uvidíme opraváříčku, jak si poradíš s myčkou.

Zdá se, že myčkám rozumí. Tlačítko on/off vyměnil během deseti minut.
Následuje krátký výslech. Opraváříček mě zkouší, zda také rozumím myčkám. Postupně přiznávám, že jsem s myčkou spokojena, že čističe myčky nepoužívám, že rovněž nepoužívám předražené tablety dvacet v jednom, že myčku nikterak nečistím, že nemám ponětí o jejích filtrech a sítkách, a že u nás myčka myje bezmála již osm let nonstop.

Opraváříček se usmívá. Zřejmě má radost, že mě nachytal. V okamžiku, kdy mi oznámil, že ve spodním patře byl špatně připojen přívod vody do trysek, a že myčka již nejspíš delší čas myla nádobí pouze v horním koši, se z opraváříčka stává opravář.

Nenechávám se vyvést z míry. Argumentuji tím, že do myčky láduju nádobí vždy již téměř umyté, což jistě šetří veškeré součásti myčky a především celkovou spotřebu vody v domácnosti.

Po hodině a půl opravář složil myčku do původního stavu.

K odchodu se zatím nemá. Chodí po domě a hledá, co by ještě opravil. Člověku by ho bylo i líto. Je takový snaživý. Jistě si chce vydělat.

Právě zaslechl v chodbě nepatřičný zvuk, který vydává naše pračka při vysokých otáčkách, a který připomíná přijíždějící metro. Ihned projevil zájem o prohlídku prádelny, neboť se ukázalo, že je odborníkem na slovo vzatým i co se praček a sušiček týče.

Než jsem se nadála, byly oba spotřebiče vykuchány. Následovala další zajímavá přednáška o čištění sušiček a praček, o různých typech filtrů, bubnů a ložisek. Zejména posledně zmiňovaná byla jednoznačně označena za opotřebovaná.

Rozloučili jsme se až navečer.

Odpoledne to bylo pěkné. Takové poučné. Poučná byla i část s placením, která už ovšem byla pěkná pouze pro pana opraváře. Mě se zase tak nelíbila, zejména proto, že si opraváříček nejspíš důkladně započítal práci vykonanou nejenom u nás, ale i v přilehlém okolí, také všechny servisy a náhradní díly, strávený čas, ušlý zisk způsobený prodlením v naší domácnosti a samozřejmě dopravu, která byla nejspíš z některého ze sousedních států. Jistě jsme mu dali vydělat na několik měsíců dopředu, tudíž odcházel spokojen.

Já moc spokojena nebyla. Zejména to placení mi pokazilo opravdovou radost, kterou má člověk po zdárné opravě spotřebiče. Výměna párátka v myčce vycházela podstatně levněji.

Opravu pračky si ještě řádně rozmyslím. Nejspíš si raději počkám až pračka oznámí: "Ukončete praní a ždímání. Příští stanice Konečná." a rychlostí vlakové soupravy opustí naši prádelnu.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama